Voor iedereen!
Goed luisteren en continu verbeteren; samen met je klanten. Met minder budget toch de wedstrijd winnen. Hoe kan dat?
De basis is snel te leren wat werkt en wat niet. We zijn gewend om eerst een idee uit te werken. Pas als het klaar is en perfect gaan we de markt op. En dan gaat het goed of fout. Met alle kosten en tijd die er aan zijn besteed.
De kickstart draait dat helemaal om. Je gaat al de markt op voordat je een goed uitgedacht product hebt. Je begint met een simpel prototype (bouwen) in plaats van met een uitgewerkt idee van je nieuwe product of dienst. Daarmee ga je testen of het in de smaak valt (meten). Dat testen doe je direct bij de klant, die geeft je feedback en helpt bij de doorontwikkeling van je product (leren).
Telkens pas je deze cirkel ‘bouwen-meten-leren’ toe. Dit versnelt de innovatie en beperkt de kosten. Met weinig inspanning en in korte tijd krijg je zo feedback en zie je wat werkt en wat niet. Zo kun je innoveren zonder risico op een groot fiasco.
Makkelijk toe te passen in je eigen idee, organisatie, afdeling of team.
-
Durf te leren
-
Fouten maken niet erg
-
Mislukken + succes
Stap 1
Kies de juiste ingrediënten
Stap 2
Zet je risicovolle aanname om in een hypothese (Gokken)
Stap 3
Experiment opzetten
Stap 4
Experiment uitvoeren
Stap 5
Aanname bevestigen